Dnia 15 października 2016 roku w siedzibie Polskiej Akademii Nauk Stacji Naukowej w Wiedniu odbył się, po raz pierwszy w Austrii, "Polonijny Dzień Dwujęzyczności". Licznie zebranych gości powitał Dyrektor Stacji prof. dr hab. Bogusław Dybaś. Następnie głos zabrał Sławomir Iwanowski, redaktor naczelny pisma ,,Polonika”, który podkreślił rolę języka polskiego w kształtowaniu świadomości młodego pokolenia oraz przybliżył historię Polonijnego Dnia Dwujęzyczności, którego idea powstała w środowiskach Polonii amerykańskiej w roku 2015.
Pierwszą część spotkania otworzył referat „Zmiany w najnowszym słownictwie polskim” dr hab. Mirosławy Mycawki z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, która w barwny sposób opowiedziała o zapożyczeniach z Internetu i innych języków, wpływających na kształt współczesnej polszczyzny. Dr Liliana Niesielska, aktorka i tłumaczka, dowcipnie i obrazowo przedstawiła korzyści płynące z wielojęzyczności w swoim wystąpieniu Wielojęzyczność otwiera na świat. Dr Ewa Dziedzic, senatorka w Parlamencie Austriackim nakreśliła historię swojej dwujęzyczność w referacie „Język polski w wielokulturowym Wiedniu”. Prof. dr hab. Dybaś zreferował problemy i wyzwania jakie stoją przed pracownikami Stacji Naukowej Polskiej Akademii Nauk Wiedniu – placówki dwujęzycznej.
Druga część spotkania była poświęcona nauczaniu języka polskiego. Dr Liliana Madelska z Uniwersytetu Wiedeńskiego, która w referacie „Polski za granicą: działania rodziców, perspektywa dziecka, możliwości wspomagania rozwoju polszczyzny dziedziczonej” zachęcała do wysiłku, aby język ojczysty mógł rozwijać się w sposób prawidłowy. Arkadiusz Rusowicz, dyrektor pierwszej Społecznej Szkoły Polskiej w Austrii wspominał o trudnościach, na jakie natrafiają nauczyciele polscy, którzy pragną kształcić młodzież za granicą kraju. Hanna Kaczmarczyk, dyrektor Szkolnego Punktu Konsultacyjnego w Wiedniu przedstawiła historię tego ośrodka, a Dagmara Miedzińska, nauczycielka i egzaminatorka w Komisji Eksternistycznej ds. Języków Obcych zaprezentowała swój dorobek w pracy z młodzieżą.
Po wystąpieniach rozpoczął się panel dyskusyjny z udziałem mecenasa Rafała Sokolskiego, Armina Innerhofera, Aleksandry Izdebskiej oraz studentów. Opowiadali oni o swoich doświadczeniach, związanych z nauką języka polskiego oraz ułatwieniach wynikających z dwujęzyczności. Następnie odbył się występ wokalnej grupy dziecięcej ,,Gwiazdeczki” ze Szkoły Śpiewu Passions Artists. Na zakończenie Polonijnego Dnia Dwujęzyczności każdy z uczestników, mały i ten większy, mógł wziąć udział w dyktandzie, przygotowanym przez dr hab. Mirosławę Mycawkę. Na wszystkich, którym udało się przebrnąć przez zawiłości językowe, czekały nagrody książkowe.